Preguntas Frecuentes

A Directiva 2006/123/CE do Parlamento Europeo e do Consello, do 12 de decembro de 2006, relativa aos servizos no mercado interior (denominada “Directiva de Servizos”), ten como obxectivo conseguir un efectivo mercado interior no ámbito dos servizos mediante a eliminación dos obstáculos legais e administrativos que dificultan a prestación de servizos entre distintos Estados membros.

Unha das obrigas derivadas da directiva é a creación do chamado Portelo Único (ou Point of Single Contact, PSC, en inglés), cuxa función é a de procurar que todo prestador de servizos dispoña dun interlocutor único ao que dirixirse para realizar todos os procedementos e trámites administrativos relacionados coas súas actividades de servizos, de forma telemática e a distancia, a través das ferramentas informáticas actualmente dispoñibles.

O PSC dos diferentes estados membros conforman a rede EUGO.

En caso de establecemento, o provedor de servizos fai negocios por un período de tempo indefinido a través dunha infraestrutura estable, de forma que se produce unha participación estable e continua na vida económica do Estado membro de acollida. Na prestación de servizos transfronteiriza ou temporal, unha persoa establecida no territorio dun Estado membro opera unha empresa temporalmente no territorio doutro Estado membro, no que non ten sede.

As autoridades competentes determinan os criterios e regras para cando a prestación dun servizo é unha prestación temporal de servizo e cando se considera establecemento.

Pode atopar información xeral sobre a Directiva de servizos na seguinte ligazón da Comisión Europea:

Directiva de servizos

É posible que dita actividade non está incluída no portelo único. A Directiva de servizos exclúe as seguintes actividades do seu ámbito de actuación:

  • Servizos non económicos de interese xeral
  • Servizos financeiros, como os bancarios, de crédito, de seguros, etc.
  • Servizos de redes de comunicacións electrónicas, así como os recursos e servizos asociados.
  • Servizos de transporte, incluídos os servizos portuarios.
  • Servizos das empresas de traballo temporal.
  • Servizos sanitarios e farmacéuticos prestados por profesionais da saúde.
  • Servizos audiovisuais, incluídos os servizos cinematográficos, e a radiodifusión.
  • As actividades de xogo por diñeiro, as lotarías, xogo nos casinos e as apostas.
  • As actividades vinculadas ao exercicio da autoridade pública de conformidade co artigo 45 do Tratado.
  • Servizos sociais relativos á vivenda social, a atención aos nenos e o apoio a familias e persoas temporal ou permanentemente necesitadas proporcionados polo Estado.
  • Servizos postais.
  • Servizos de seguridade privados.
  • Servizos prestados por notarios e axentes xudiciais designados mediante un acto oficial da Administración.
  • Fiscalidade.

Se é o seu caso, contáctar en eugo@mincotur.es . Faremos todo o posible para axudalo.

Para solicitar servizos electrónicos que están dispoñibles a través do portelo único, é conveniente que poida asinar electronicamente a documentación que se lle solicite. O Certificado Dixital da Fábrica Nacional de Moeda e Timbre de España é unha ferramenta electrónica que lle permite asinar documentos coma se fixéseo persoalmente. Ten como misión validar e certificar que unha firma electrónica correspóndese cunha persoa ou entidade concreta. Tamén lle permitirá identificarse en Internet e intercambiar información con institucións e organismos.

Máis información: Sitio web PSC

Calquera cidadán español ou estranxeiro maior de idade pode solicitar o certificado dixital, aínda que deberá facelo presencialmente na embaixada.

Pode realizar procuras e ver a información relacionada cos trámites sen necesidade de rexistrarse. A zona privada de usuario está dirixida a axudar e facilitar ao usuario as tramitacións e dilixencias que debe realizar.

Pode acceder á súa área privada mediante rexistro previo ou utilizando o seu certificado electrónico, tendo en conta que a primeira vez que accedan mostrarase unha pantalla para que completen información que non se pode obter do certificado. Nesta zona, poderá ver as tramitacións xestionadas, as procuras realizadas e obter unha guía personalizada con toda a información que necesite.

Pode atopar información xeral sobre apoios (información, formación, axudas e subvencións) Punto de atención ao emprendedor en:

Axudas e Incentivos

Pode atopar información xeral sobre impostos na guía á que dá acceso a seguinte ligazón:

Impostos Axencia Tributaria

A competencia da acreditación é responsabilidade das Consellerías de Industria das CCAA.

Consultando no Rexistro mercantil Central (RMC).

Dirección:
Príncipe de Vergara 94. 28006. MADRID.
902884442 - 917454131

Páxina web do RMC

Se está a considerar iniciar o seu negocio ou prestar os seus servizos en España, como cidadán da UE ten os mesmos dereitos e obrigas que un empresario español. A Directiva de servizos establece que os Estados membros non poden restrinxir ou impedir a libre prestación de servizos no seu territorio, exceptuando catro casos: protección da orde pública, a seguridade pública, a saúde pública, ou o medio ambiente.

Si. Os cidadáns dos Estados membros da UE e os países que son partes do Acordo sobre o Espazo Económico Europeo poden prestar servizos dentro do ámbito de aplicación da Directiva 2006/123 / CE en España, temporalmente sen establecemento, só se están legalmente establecidos na UE, e nas mesmas condicións que os cidadáns nacionais.

No caso de que desexe exercer de forma temporal unha profesión regulada, deberá cumprir cos requisitos especificados na pestana relativa a profesións reguladas.

Os traballadores que desenvolven a súa actividade no territorio dun Estado membro da UE distinto do Estado no que están empregados normalmente entran dentro do ámbito de aplicación da Directiva modificativa (UE) 2018/957 relativa ao desprazamento de traballadores. A presente Directiva de servizos aplícase no marco da prestación transfronteiriza de servizos, é dicir, cando a súa actividade nun Estado membro distinto daquel no que están empregados ten lugar durante un período de tempo limitado.

A Dirección Xeral de Industria e da PEME ofrécelle unha contorna guiada onde se lle explica paso a paso os trámites necesarios para a posta en marcha dunha empresa.

Ademais, o sistema de tramitación electrónica CIRCE, posibilítalle a creación da súa empresa.

Existe unha rede de Punto de Atención ao Emprendedor (PAE) que poden asesorarlle nesta materia (forma xurídica máis conveniente para o seu negocio, financiamento, etc.).

En función da actividade desenvolvida deberase comunicar con carácter obrigatorio o inicio da actividade naquelas administracións, autoridades e/ou rexistros (sectoriais, estatais, autonómicos e municipais) que correspondan.

O Concello do termo municipal no que se vaia a exercer a actividade.

A Lei de Economía Sustentable, do 4 de marzo de 2011, eliminou a obrigatoriedade da licenza de apertura para a maior parte das actividades, sendo suficiente coa presentación dunha declaración responsable. Enténdese por "declaración responsable" o documento subscrito polo titular da actividade ou representante no que manifesta, baixo a súa responsabilidade, que unha actuación urbanística cumpre cos requisitos urbanísticos esixidos pola normativa vixente para a súa implantación, modificación ou desenvolvemento e que dispón da documentación que así o acredita e que se compromete ao seu cumprimento durante o tempo en que manteña dita actuación.

O Plan de Empresa é un documento que identifica, describe e analiza unha oportunidade de negocio, examina a viabilidade técnica, económica e financeira do mesmo e desenvolve todos os procedementos e estratexias necesarias para converter a citada oportunidade nun proxecto empresarial concreto.

A Dirección Xeral de Industria e da Pequena e Mediana Empresa (DGIPYME) ofrécelle unha ferramenta gratuíta para realizar o seu plan de empresa. Para recibir asesoramento, pode acudir a calquera Punto de Atención ao Emprendedor (PAE) e solicitar axuda.

Canto á posibilidade de que unha empresa poida abrir unha sucursal en España, en principio non hai problema. A información sobre os trámites legais necesarios para levar a cabo esta operación atoparaos na páxina Investin Spain do ICEX.

Canto á posibilidade de que unha empresa poida abrir unha sucursal en España, en principio non hai problema. A información sobre os trámites legais necesarios para levar a cabo esta operación atoparaos na páxina Investin Spain do ICEX.

As condicións para establecerse en España son as fixadas pola lexislación do país de establecemento para os seus propios nacionais, de acordo con o Tratado de funcionamento da Unión Europea (artigo 49 do Capítulo II. DEREITO DE ESTABLECEMENTO):

No marco das disposicións seguintes, quedarán prohibidas as restricións á liberdade de establecemento dos nacionais dun Estado membro no territorio doutro Estado membro. Dita prohibición estenderase igualmente ás restricións relativas á apertura de axencias, sucursais ou filiais polos nacionais dun Estado membro establecidos no territorio doutro Estado membro. A liberdade de establecemento comprenderá o acceso ás actividades non asalariadas e o seu exercicio, así como a constitución e xestión de empresas e, especialmente, de sociedades, tal como defínense no parágrafo segundo do artigo 54, nas condicións fixadas pola lexislación do país de establecemento para os seus propios nacionais, sen prexuízo das disposicións do capítulo relativo aos capitais.

Ver tamén Establecerse en España, información ofrecida polo portal Invest in Spain.

No portal Plan de Apoio á Transmisión de Empresas pode atopar información sobre a venda e adquisición de empresas

Ademais, a Dirección Xeral de Industria e da PEME ofrécelle información actualizada das axudas e incentivos para a transmisión de empresas, convocados polas administracións públicas e organismos relacionados.

Pode atopar información sobre o traspaso dun negocio nesta páxina que vai dirixida a pequenos e medianos empresarios que desexen transmitir a súa actividade e a emprendedores que desexen iniciar unha actividade económica a través dunha empresa consolidada.

Máis información: Guía para a Transmisión de Empresas

A Dirección Xeral de Industria e da PEME (DGIPYME), puxo en marcha un programa que trata de promover o mercado ofrecendo servizos de apoio á transmisión de empresas (portal do Plan de apoio á transmisión de empresas).

Ver todos os Puntos de atención que ofrecen servizos de asistencia e asesoramento durante este proceso.

A seguir ofrecerémosvos diferentes claves para preparar o voso proceso de compravenda con garantías desde o punto de vista do vendedor. Hai que ter en conta que a transmisión dunha empresa é un proceso complexo e de gran importancia que se debe preparar con tempo. Pola contra, a falta de preparación pode comportar o fracaso da cesión provocando o peche de empresas viables.

A preparación do proceso

De face a afrontar con garantías a cesión da vosa empresa, débese seguir unha planificación para incrementar as opcións de éxito no proceso e alcanzar os obxectivos previamente definidos.

Ademais, é importante que o planifiquedes canto antes mellor, que contedes coa axuda de asesores especializados, que atopedes a persoa adecuada e transmitades de forma eficaz os coñecementos e, por último, que saquedes proveito dos dispositivos xurídicos e fiscais dispoñibles.

Estades preparados para a venda ou cesión da empresa?

Ao avaliar se é o momento oportuno para vender ou ceder a vosa empresa, debedes considerar tres aspectos principalmente:

  • Situación persoal: proxectos futuros, recursos que teredes dispoñibles ao día seguinte da venda ou cesión, a organización do voso patrimonio e a súa transmisión aos herdeiros.
  • Aspectos xurídicos e fiscais: determinar os preparativos necesarios na transmisión para definir así as mellores condicións fiscais e financeiras.
  • Situación da empresa: puntos fortes e débiles, cambios necesarios antes da venda ou cesión e nivel de investimento necesario para manter a actividade.

O comprador ideal

Para atopar o voso comprador ideal, deberedes avaliar diferentes aspectos. Neste sentido, as cesións familiares e aquelas que se dean dentro da contorna próxima, xa sexa aos traballadores ou persoas que coñezan persoalmente a actividade, son as que máis perduran no tempo dado o coñecemento e a experiencia da parte compradora e o maior grao de acompañamento do vendedor unha vez leva a cabo a transmisión.

Ademais, para asegurar a efectividade na venda ou cesión e o bo funcionamento futuro, recoméndase realizar unha transmisión progresiva e asegurar a transferencia do coñecemento estratéxico e da competitividade do negocio.

Lembrade que os consultores do servizo están á vosa disposición nos nosos puntos de atención para axudarvos a optimizar este proceso da venda ou cesión e que dispondes dunha serie de recursos de apoio na nosa web de Transmisión de empresas.